بسته‌بندی لباس‌ها برای اسباب کشی

یکی از دغدغه‌های که هر کسی ممکن است با آن مواجه شود بسته‌بندی لباس‌ها برای اسباب کشی است. جابه‌جا کردن یا بسته‌بندی لباس‌ها گاهی به یک معضل تبدیل می‌شود. همچنین با تغییر فصل به برخی از لباس‌ها ممکن است نیاز نداشته باشید و باید آنها را بسته‌بندی و در گنجه یا کمد قرار دهید. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بدانید چگونه لباس‌های خود را بسته‌بندی کنید.

بهترین روش های جمع کردن لباس‌ها در اسباب کشی

اولین قدم برای بسته‌بندی کردن پوشاک تعیین تکلیف کردن لباس‌ها است. گاهی لازم است بعضی از لباس‌ها را به دیگران اهدا کنید و یا حتی بعضی دیگر را برای شروع فصل‌های بعدی در مکانی مناسب نگهداری کنید.

قدم بعدی لباس‌هایی که نیاز به شست‌وشو دارند را کنار بگذارید و در فرصتی مناسب بشویید.

اکنون وقت بسته‌بندی لباس رسیده است بدون شک در هنگام اسباب کشی باید لباس‌ها و وسایل خود را به گونه‌ای جمع کنید که دچار آسیب و پارگی نشوند. روش‌ها و نکات متفاوتی برای بسته‌بندی کردن لباس‌ها وجود دارد. در اینجا چند روش برای بسته‌بندی لباس را به شما آموزش می‌دهیم.

  • کیسه‌های پارچه‌ای زیپ دار
  • کارتن‌های بسته‌بندی لباس
  • استفاده از چمدان‌های کوچک
  • استفاده از کیف‌های مخصوص در سایزهای مختلف
  • استفاده از کیسه های وکیوم شده
  • استفاده از کیسه زباله

با توجه به نیازتان ابزارهای متفاوتی در بازار وجود دارد. به‌عنوان مثال برای بسته‌بندی مرتب لباس‌ها بسته های زیپ دار مخصوص به فروش می‌رسند. این بسته‌ها در سایزهای مختلف تولید شده‌اند. جابه جایی این بسته‌های زیپ‌دار راحت‌تر و با دردسر کمتر است.

برخی نیز از روش‌های سنتی و قدیمی استفاده می‌کنند. استفاده از بغچه‌های کوچک و بزرگ روشی دیرینه برای جمع کردن لباس‌ها است. البته باید توجه داشت که در این روش ممکن است لباس آسیب ببیند و دچار کثیفی یا پارگی شود.

از دیگر روش‌های جمع آوری لباس‌ها استفاده از چمدان و ساک‌های دستی است. می‌توان برای اسباب کشی و حتی مرتب کردن لباس‌ها از چمدان و ساک استفاده کنیم. اگر از چمدان و ساک‌های دستی کوچک استفاده کنیم فضای کمتری را اشغال کرده و لباس‌ها به شکلی مرتب بسته‌بندی می‌شوند. در این روش ممکن است با کمبود چمدان و ساک مواجه شوید.

استفاده از کیسه‌های زباله از دیگر روش‌های آسان و کم هزینه برای جمع‌آوری البسه به‌شمار می‌آید. کافی است فقط لباس‌ها را تا کرده و داخل کیسه‌ها قرار دهید. در نهایت هوای اضافی درون کیسه را خالی کنید و در کیسه‌ی زباله را گره بزنید. البته استفاده از کیسه‌های زباله روشی مناسب برای حفاظت از البسه نخواهد بود. و ممکن است حین حمل و نقل کیسه‌ها پاره شوند.

بهترین روش های جمع کردن لباس‌ها در اسباب کشی

چالش های جمع کردن لباس‌ها در اسباب کشی

گاهی در بعضی از شرایط مانند اسباب کشی باید خلاقیت به خرج داد. به عنوان مثال می‌توان از برخی لباس‌ها برای جمع کردن وسایل شکستنی استفاده کرد. اگر به هنگام اسباب کشی نگران بلوری جات و وسایل شکستنی هستید از لباس‌های کهنه استفاده کنید. در این روش دیگر نیازی به روزنامه و کاغذ ندارید. شما می‌توانید لباس‌ها را به دور وسایل شکستنی بپیچید و دیگر نگران آسیب رسیدن به آنها نباشید. توجه داشته باشید لباس‌ها فضاهای خالی در بین وسایل را به خوبی پر می‌کنند.

تا زدن صحیح از دیگر چالش های بسته‌بندی لباس در اسباب کشی است. شما باید لباس‌های خود را به شکلی صحیح تا بزنید تا حجم کمتری را اشغال کند. تا زدن لباس به شکلی صاف یا رول شده فضای کمی را اشغال کرده و به شکلی صحیح بسته‌بندی می‌شود.

لباس‌های رسمی و بدون چروک یکی از چال‌های بزرگ در بسته‌بندی لباس برای اسباب کشی است. جعبه‌های مخصوصی جهت بسته‌بندی و آویز کردن لباس‌های رسمی در بازار وجود دارند. این بسته های کارتنی و یا پلاستیکی از چروک شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

چیدمان صحیح لباس چگونه است؟

یکی از روش‌های صحیح چیدمان لباس برای بسته بندی استفاده از پارچه است. در این روش ابتدا پارچه‌ای با سایز مناسب انتخاب کنید. آن را پهن کرده و لباس‌ها را از بزرگ به کوچک بر روی یک دیگر قرار دهید. سعی کنید لباس‌ها را یک یا دو تا بیشتر نزنید. اینگونه قرار دادن لباس‌ها بر روی یکدیگر آسان و مرتب خواهد بود. در آخر بغچه را محکم ببندید تا از ریختن لباس‌ها جلوگیری شود. در نهایت بسته آماده شده را درون یک پلاستیک یا کارتن قرار دهید.

بهترین روش بسته‌بندی لباس در اسباب کشی

بهترین روش برای بسته‌بندی لباس روشی که تراکم کمتری داشته باشد. این بسته بندی حجم کمتری از فضا را بگیرد و از لباس در برابر عوامل بیرونی محافظت کند

کیسه‌های وکیوم لباس یک انتخاب عالی برای بسته‌بندی لباس‌ها در هنگام اسباب کشی است. این کیسه‌ها علاوه بر قیمت مناسب برای مرتب نگه داشتن کمد و کشولباس‌ها بسیار مناسب است.

اگر شما قصد بسته‌بندی کردن لباس را دارید می‌توانید کیسه‌های وکیوم کاریا پک را خریداری کنید. کیسه ی وکیوم بگ کاریا پک پنج لایه‌ی محافظتی دارد.

این کیسه‌ها در برابر رطوبت، گرما، بیدزدگی، گردوخاک مقاوم هستند. همچنین کیسه‌های وکیوم کاریا پک فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. این کیسه ها در سایزهای مختلف تولید و عرضه می‌شود.

نحوه ی استفاده از کیسه های وکیوم

ابتدا زیپ کیسه‌ی را باز کنید، سپس لباس خود را درون کیسه به شکلی مرتب قرار دهید. زیپ کیسه را ببندید و در آخر به کمک جاروبرقی هوای درون کیسه را خارج کنید.

کاربردهای کیسه های وکیوم بگ

استفاده از این کیسه ها تنها مختص به لباس نیست بلکه برای بسته‌بندی لوازم دیگری همچون پتو، بالش، تشک، اسناد و مدارک و … کاربرد دارد.

همچنین شما در هنگام خانه تکانی، مسافرت، پیک نیک هم می توانید از این کیسه‌ها استفاده‌ی بهینه داشته باشید.

در این متن شما با روش های بسته‌بندی لباس برای اسباب کشی آشنا شدید. روش‌های سنتی و استفاده از ابزارهای متفاوت از جمله شیوه‌های بسته‌بندی البسه به شمار می‌آید؛ اما بهترین روش برای بسته‌بندی لباس و دیگر ملزومات استفاده از کیسه‌های وکیوم لباس است. استفاده از کیسه های وکیوم لباس باعث می‌شود تا حجم بسته‌بندی تا 4 برابر کاهش پیدا کند. همچنین در هنگام جابه جایی دچار دردسر نخواهید شد.