کلم بروکلی یکی از محبوب‌ ترین سبزیجات چلیپایی است. کلم بروکلی سرشار از فیبر و ویتامین است و به طور جدی برای شما مفید است. همچنین یک نمونه عالی از غذاهای سالم است که طعم عالی دارند. می‌توانید کلم بروکلی را کباب کنید، بپزید، بجوشانید، بخارپز کنید، بلانچ کنید، و حتی سرخ کنید، که آن را تبدیل به یک ماده فوق العاده همه کاره برای نگهداری می‌کند. تنها مشکل؟ وقتی رنگ سبز روشن به زرد یا قهوه‌ای محو شد، می‌دانید که کلم بروکلی شما فاسد شده است. برای اینکه یک کلم بروکلی با طولانی‌ترین ماندگاری خود را داشته باشید، عاقلانه در فروشگاه مواد غذایی انتخاب کنید. به دنبال گلچه‌ های سبز یکنواخت و محکم بسته‌ بندی شده و بدون بو، تغییر رنگ یا نرمی قابل توجه باشید. وقتی کلم بروکلی تازه می‌خرید و آن را به‌درستی نگهداری می‌کنید، می‌تواند تا پنج روز در یخچال بماند و شما را به خوردن محصولات بیشتر و کاهش ضایعات مواد غذایی ترغیب کند. در این بخش از مقاله کاریا پلیمر قصد دارد به آنچه که باید درباره کلم بروکلی و نحوه نگهداری آن بدانید بپردازد. تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.
کلم بروکلی منبعی غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند به جلوگیری از ایجاد شرایط مختلف کمک کنند. بدن مولکول‌هایی به نام رادیکال‌های آزاد را در طی فرآیندهای طبیعی مانند متابولیسم تولید می‌کند و استرس‌های محیطی نیز به آن‌ها می‌افزایند. رادیکال‌های آزاد یا گونه‌های فعال اکسیژن در مقادیر زیاد سمی هستند. آنها می‌توانند باعث آسیب سلولی شوند که می‌تواند منجر به سرطان و سایر شرایط شود. بدن می‌تواند بسیاری از آنها را از بین ببرد، اما آنتی اکسیدان‌های رژیمی می‌توانند کمک کننده باشند. در ادامه مواردی از خواص کلم بروکلی ذکر شده است:
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • بهبود سلامت استخوان
  • تقویت سلامت ایمنی
  • بهبود سلامت پوست
  • کمک به هضم غذا
  • کاهش التهاب
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت
  • محافظت از سلامت قلب و عروق

نکات تغذیه‌ای

هنگام خرید کلم بروکلی، افراد باید سعی کنند قطعاتی را انتخاب کنند که در برابر لمس تنگ و سفت و به رنگ سبز تیره باشند. از قطعاتی که سست و زرد یا پژمرده می‌شوند خودداری کنید. کلم بروکلی تازه و جوان نباید طعم فیبری، چوبی یا گوگردی داشته باشد. اگر فرد کلم بروکلی را در دمای اتاق یا برای مدت طولانی نگهداری کند، می‌تواند چوبی یا فیبری شود. کلم بروکلی را شسته نشده در کیسه‌ های شل یا سوراخ‌ دار در کشوی یخچال نگهداری کنید و قبل از خوردن بشویید، زیرا ممکن است کلم بروکلی خیس می‌تواند کپک زده و سست شود. کلم بروکلی منبع خوبی از ویتامین K است، اما ممکن است با استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین (کومادین) در برخی افراد تداخل ایجاد کند. افرادی که از این داروها استفاده می‌کنند نباید به طور ناگهانی مصرف غذاهای غنی از ویتامین K مانند کلم بروکلی را افزایش دهند کلم بروکلی تازه باید در یخچال نگهداری شود. اگر یک کشوی تمیز در یخچال خود دارید، جای خوبی برای نگهداری آن است. مهم است که از شلوغ شدن کلم بروکلی خود اجتناب کنید. فضای تنفس کمی را دوست دارد، بنابراین سعی کنید آن را خیلی محکم در کیسه محصولات نپیچید یا آن را در یک کشوی شلوغ با بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات دیگر قرار ندهید. چرا؟ کلم بروکلی به گاز اتیلن حساس است. به دام انداختن کلم بروکلی در فضاهای تنگ می‌تواند روند تجزیه این گاز را در سبزیجات تازه تسریع کند و باعث خراب شدن آن سریعتر شود. اگر کلم بروکلی شما از هنگام خریداری مرطوب است، یا اگر آن را آبکشی کرده‌اید، قبل از نگهداری در یخچال مطمئن شوید که کاملا خشک شده است. سپس، کلم بروکلی تمیز و خشک را در کیسه پلاستیکی که همراه آن است قرار دهید. با یا بدون حوله کاغذی تا رطوبت اضافی جذب شود. در نهایت، آن را در کشوی تمیز یخچال خود قرار دهید، جایی که می‌تواند خنک بماند و کمی جای تنفس داشته باشد. همچنین می توانید کلم بروکلی تازه و کامل را در یک ظرف یا شیشه نگهداری کنید. بعد از اینکه سر کلم بروکلی را شستید و خشک کردید، یک لیوان یا شیشه را با یک اینچ آب پر کنید. ساقه کلم بروکلی را داخل شیشه بریزید و کل آن را در یخچال قرار دهید. مطمئناً به نظر می رسد که شما یک دسته گل بروکلی در یخچال خود دارید، اما این گزینه ساقه را هیدراته نگه می‌دارد که باعث ترد شدن کلم بروکلی می‌شود. با این حال، باید هر روز آب را عوض کنید، و در صورت تمایل می‌توانید سر را با یک کیسه پلاستیکی شل بپوشانید.

نحوه نگهداری کلم بروکلی خرد شده

چگونه کلم بروکلی را فریز کنیم؟

اگر می‌دانید که کل کلم بروکلی را قبل از فاسد شدن کامل خرد نمی‌کنید، می‌توانید آن را فریز کنید. کلم بروکلی خرد شده راحت‌ تر منجمد می‌شود، بنابراین اگر از قبل بریده نشده است، پیش بروید و کلم بروکلی خود را به گلچه‌ های کوچک خرد کنید. یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید و تکه‌های کلم بروکلی را به صورت یک لایه به سینی اضافه کنید. همه چیز را در فریزر قرار دهید تا قطعات منجمد شوند – حدود یک تا دو ساعت. سپس سینی را بردارید و تکه‌های کلم بروکلی را به ظرف یا کیسه‌ای در فریزر منتقل کنید تا حدود یک سال بماند. شرکت دانش‌بنیان کاریا پلیمر با ارائه راهکارهای نوین خود به رفع نیازهای پرچالش مشتریان می‌پردازد؛ ما با توسعه کیسه‌های اسپتیک و وکیوم کانال‌دار صنعت غذایی کشور را پوشش دادیم. علاوه بر این با تولید کیسه تازه نگهدارنده در صنعت کشاورزی ورود کرده‌ایم و نقش موثر خود را در صادرات کشور ایفا نمودیم. شعار ما در کاریا پلیمر نوآوری از طریق تجربه خلاق دانش است و نمود خارجی آن در بهره‌مندی ذی‌نفعان از محصولات کاریا پلیمر کاملا احساس می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید کلم بروکلی یا دیگر سبزیجات خود را تازه نگه‌دارید و برای مدت طولانی در یخچال بگذارید، پیشنهاد ما به شما استفاده کیسه‌های وکیوم کانال‌دار یا کیسه‌های تازه نگهداشت کاریا پلیمر است. اگر شما نیاز به اطلاعات بیشتری درباره کیسه‌های وکیوم کانال‌دار دارید و یا قصد خرید این کیسه‌های فوق‌العاده را دارید می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت دانش بنیان کاریا پلیمر تماس بگیرید.