آیا می توان مواد غذایی مایع را وکیوم کرد؟

وکیوم مایعات یا هر ماده غذایی فواید زیادی دارد، از جمله نگه داشتن غذا به مدت طولانی‌تر و تازه‌تر ماندن آن مانند زمانی که آن را تهیه کرده بودید.

استفاده از بسته‌بندی به روش وکیوم در مواد غذایی مایع تفاوت قابل توجهی با سایر مواد غذایی ندارد، اما باید با دقت کرد هنگام وکیوم کردن از ریخته شدن مواد غذایی مایع به بیرون جلوگیری شود. در این مقاله از شرکت کاریا پک قصد داریم به سؤالات شما درباره اینکه آیا می‌توان مایعات را وکیوم کرد پاسخ دهیم. تا انتهای مقاله با ما را همراهی کنید.

اگر مایعات را با روش وکیوم، بسته‌بندی کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

محصولات مایع و جامد ظرفیت وکیوم را دارند، با این حال، بسته‌بندی به روش وکیوم کردن مایعات، کمی دشوارتر است. زیرا باید از بیرون آمدن آنها از کیسه هنگام خارج شدن هوا جلوگیری کنید.

در بسته بندی مایعات هنگام وکیوم کردن باید توجه داشته باشید مواد غذایی از محل دوخت کیسه نگذرد. چرا که دوخت به خوبی انجام نمی شود و خلا کیسه از بینم می رود.

مزایای مایعات بسته‌بندی شده با وکیوم

اگر مایعات وکیوم شوند، ماه‌ها در فریزر شما دوام می‌آورند و اجازه ورود مواد یا گازهای خارجی را به داخل بسته بندی نمی‌دهند.

انواع مایعات را بدون توجه به حجم آنها می توانید در کیسه‌های وکیوم بسته بندی کنید، البته مهم است که کیسه را تا بالا پر نکنید تا سرریز نشود. این نوع از بسته بندی و انجماد کردن، می‌تواند خواص را مانند طعم، بافت، بو و مواد مغذی را حفظ کند.

اگر می‌خواهید پوره میوه را برای تهیه آبمیوه یا اسموتی نگه دارید، بسته‌بندی با وکیوم علاوه بر حفظ طعم و خواص آن‌ها باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود، زیرا تنها یکبار زمان برای پوست کندن و پوره کردن میوه‌ها صرف می‌کنید.

از سوی دیگر، این به معنای صرفه‌جویی در هزینه نیز است، زیرا زمانی که یک شیک درست می‌کنید و مقداری ازآن باقی می‌ماند، می‌توانید در کیسه‌های وکیوم شده ریخته و برای زمانی که می‌خواهید آن طعم را داشته باشید، منجمد کنید..

ایده کاربردی دیگر بسته‌بندی خامه، غلات و پوره است. این مواد غذایی علی‌رغم حجمی که دارند، در هنگام مصرف حالت خامه‌ای خود را حفظ می‌کنند.

آیا می‌توانید مایعات بسته‌بندی شده را وکیوم کرد و بهترین روش چیست؟

بله، مایعات، مارینادها، سوپ‌ها و غذای مایع را می‌توان با روش وکیوم کردن بسته‌بندی کرد. بهترین روش برای بسته‌بندی مایعات با روش وکیوم بستگی به نوع دستگاه وکیوم مورد استفاده شما دارد، اما ساده‌ترین روش استفاده از دستگاه وکیوم محفظه‌ای است.

قرار دادن مواد غذایی و مایعات در یک بسته‌بندی وکیوم محفظه‌ای سریع و آسان است و نیازی به آماده‌سازی زیاد ندارد، در حالی که استفاده از وکیوم به سبک مکش یا تاشو امکان‌پذیر است اما نیاز به تکنیک مناسب دارد.

بهترین روش برای بسته‌بندی مایع با وکیوم؛ استفاده از محفظه خلاء

دستگاه بسته‌بندی وکیوم محفظه‌ای بهترین عملکرد را دارد زیرا فشار داخل کیسه خلاء به همان میزان فشار داخلی در محفظه کاهش می‌یابد. به همین دلیل مایع به جای مکیده شدن از دهانه داخل کیسه می‌ماند.

قبل از استفاده از محفظه خلاء از خنک شدن مایع داخل کیسه اطمینان حاصل کنید. با کاهش فشار در محفظه، نقطه جوش مایع کاهش می‌یابد که می‌تواند باعث شود مایع از کیسه به جوش بیاید.

مزایا

  • بدون بهم ریختگی ظاهر مواد غذایی
  • بسته‌بندی وکیوم با دستگاه محفظه‌ای نیازی به زمان انتظار برای دوخت حرارتی ندارد

معایب

  • به تجهیزات تجاری گران قیمت نیاز دارد
  • مایع باید قبل از بسته‌بندی با خلاء خنک شود

روش انجماد

اگر بسته‌بندی کننده مکش ارزان‌تری دارید، همچنان می‌توانید مایعات و مارینادها را بسته‌بندی کنید، اما این کار نیاز به آماده‌سازی بیشتری دارد.

مایع خود را داخل کیسه وکیوم بریزید و آن را به صورت عمودی در فریزر قرار دهید. هنگامی که مایع کاملاً منجمد شد، می‌توانید آن را مانند غذای خشک بدون خطر ایجاد هر گونه بهم ریختگی در ظاهر مواد غذایی، وکیوم کنید.

اگر فضای کافی در فریزر برای قرار دادن کیسه ها به شکل ایستاده ندارید، میتوانید از قالب های کوچک مکعبی استفاده کنید.

مزایا

  • با هر دستگاه وکیومی قابل انجام است
  • بدون بهم ریختگی ظاهر مواد غذایی

معایب

  • به زمان آماده‌سازی/انجماد نیاز دارد
  • فضای بیشتری را از فریزر اشغال می‌کند

روش مکعب یخ

اگر سوپ را با وکیوم بسته‌بندی می‌کنید، آن را در یک قالب یخ معمولی بریزید و در فریزر قرار دهید. وقتی مایع کاملا یخ زد، تکه‌های یخ سوپ را از سینی بیرون بیاورید و داخل کیسه وکیوم بریزید و آن را مانند حالت عادی وکیوم کنید.

مزایا

  • بدون آشفتگی
  • با هر بسته‌بندی کننده خلاء کار می‌کند

معایب

  • به زمان آماده‌سازی/انجماد نیاز دارد

روش حوله کاغذی

یک تکه دستمال کاغذی حوله‌ای بردارید و آن را تا کنید تا یک نوار نازک داشته باشید و آن را داخل کیسه وکیوم قرار دهید تا یک سد مایع ایجاد کنید. هنگام مکش هوا این نوار حوله ای از رسیدن مواد غذایی به محل دوخت بسته بندی جلوگیری می‌کند.

مزایا

  • با اکثر دستگاه های وکیوم انجام می‌شود
  • بدون نیاز به آماده سازی/انجماد

معایب

  • بی اشتباه نیست!
  • نوار حوله کاغذی پس از بسته‌بندی در داخل کیسه می‌ماند

روش جاذبه

ممکن است در این روش به یک جفت دست اضافی برای این کار نیاز داشته باشید، زیرا باید کیسه وکیوم را روی لبه میز آویزان کنید و آن را با دستگاه وکیوم بسته‌بندی کنید. در این حالت مایع در پایین کیسه و دور از لبه و محل دوخت قرار می‌گیرد.

کمک گرفتن از یک نفر دیگر در این روش داشتن کار را بسیار آسان‌تر می‌کند. اگر در کنترل سریع نباشید تا فرآیند خلاء را در زمان مناسب متوقف کنید، اوضاع به هم می‌ریزد!

مزایا

  • بدون نیاز به تجهیزات اضافی
  • بدون بهم ریختگی ظاهر مواد غذایی

معایب

  • برای نگه داشتن کیسه به یک جفت دست اضافی نیاز دارد.
  • بی اشتباه نیست!

مسدود کننده مایع Cabela

مسدود کردن مایعات با یک نوار پلاستیکی کوچک و قابل تنظیم است که در بالای کیسه وکیوم شما قرار می‌گیرد و برای استفاده با دستگاه‌های بسته‌بندی مکنده به سبک تاشو طراحی شده است.

نوار پلاستیکی مسدود کننده را درست بالای غذا قرار دهید و کیسه را مانند حالت عادی با دستگاه وکیوم کنید. نوار پلاستیکی اجازه می‌دهد تا هوا از کیسه خارج شود، اما به عنوان یک سد عمل می‌کند و مانع از مکش آب به داخل بسته‌بندی کننده می‌شود.

نوار پلاستیکی قابل استفاده مجدد و قابل تنظیم است، بنابراین در داخل کیسه‌های وکیوم تا عرض 15 اینچ قرار می‌گیرد و پس از اتمام کار، آنها را جدا کرده و در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

مزایا

  • قابل استفاده مجدد
  • متناسب با اکثر سایزهای کیسه
  • ایمن برای یخ زدن
  • با بسته‌بندی کننده‌های وکیوم به سبک تاشو کار می‌کند

معایب

  • بی اشتباه نیست!

شرکت دانش‌بنیان کاریا پلیمر با ارائه راهکارهای نوین خود به رفع نیازهای پرچالش مشتریان می‌پردازد؛ ما با توسعه کیسه‌های اسپتیک و وکیوم کانال‌دار صنعت غذایی کشور را پوشش دادیم. علاوه بر این با تولید کیسه تازه نگهدارنده در صنعت کشاورزی ورود کرده‌ایم و نقش موثر خود را در صادرات کشور ایفا نمودیم. شعار ما در کاریا پلیمر نوآوری از طریق تجربه خلاق دانش است و نمود خارجی آن در بهره‌مندی ذی‌نفعان از محصولات کاریا پلیمر کاملا احساس می‌شود. اگر شما نیاز به اطلاعات بیشتری درباره کیسه‌های وکیوم کانال دار ما برای بسته‌بندی مایعات خود دارید و یا قصد خرید این کیسه‌های فوق‌العاده را دارید می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت دانش بنیان کاریا پلیمر تماس بگیرید.