بهترین راه نگهداری خیار

خیار سبزیجاتی از خانواده Cucurbitaceae است و به طور گسترده برای مصرف خوراکی تولید می‌شود. معمولا خیار را در ظرف‌های میوه و سالاد به وفور می‌بینیم. احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که بعد از خریداری خیار و قراردادن آن در یخچال، با گذشت مدت زمان کمی، به حالت پلاسیده در می‌آید. به همین دلیل در این مقاله از کاریا پک می‌خواهیم در مورد بهترین راه نگهداری خیار با شما صحبت کنیم.

همه ما از خوردن یک سبزیجات تازه لذت می‌بریم و برای تازه نگهداشتن طعم‌ها در اسنک‌ها و سالادها تلاش می‌کنیم. بنابراین با ما همراه باشید تا به بررسی رایج‌ترین روش‌ها برای نگهداری از خیار بپردازیم.

خیار  این سبزی پرطرفدار را بیشتر بشناسیم

همان‌طور که گفتیم خیار در دسته سبزیجات قرار دارد و گیاهی از خانواده کدوییان است. به طور کلی خیارها ظاهری استوانه‌ای شکل دارند و یکی از سبزیجات چهار فصل هستند. این گیاه سبز حاوی ۹۵ درصد آب است که همین موضوع موجب شده بافتی ترد و طعمی تازه داشته باشد. معمولا خیار خام را به عنوان میان وعده در کنار سایر میوه‌ها استفاده می‌کنند. البته از خیار در سالادها، ترشی‌ها و در کنار انواع خوراکی‌های دیگر هم استفاده می‌شود.

بهتر است بدانید که ارزش غذایی خیار بسیار کم است. اما چیزی که باعث محبوبیت این میوه سبز شده، طعم لطیف آن است.

بهترین راه نگهداری خیار در منزل

آیا خیار فایده ای برای بدن دارد ؟

لازم است بدانید اگرچه خیار ارزش غذایی زیادی ندارد اما دارای فواید بسیاری است. این گیاه سبز علاوه بر آبرسانی و کاهش وزن، فواید دیگری هم دارد. بر خلاف تصور عموم خیار مقدار زیادی مواد مغذی دارد. به طور کلی فواید خیار را می‌توان به شرح زیر نام برد:

  • کمک به رفع یبوست
  • حاوی آنتی اکسیدان‌
  • کاهش التهاب
  • کمک به هضم غذا
  • کاهش فشار خون
  • بهبود سلامت قلب و عروق
  • بهبود خواب
  • بهبود بینایی
  • تقویت سیستم عصبی

بهترین راه نگهداری خیار برای طولانی مدت

در ادامه مقاله بهترین راه نگهداری خیار به ارائه راهکار برای حفظ این محصول میپردازیم. حفظ تازگی سبزیجات یکی از کارهایی است که به افزایش کیفیت مواد غذایی دریافتی بدن کمک می‌کند. احتمالا همه ما فرصت کافی برای خرید روزانه سبزیجات و میوه‌ها را نداریم. اکثر ما یکبار در هفته به خرید می‌رویم و مواد خوراکی را برای روزهای بعد در یخچال نگهداری می‌کنیم. بنابراین یافتن راهی برای تازه نگه‌داشتن طعم سبزیجاتی مانند خیار، به ما کمک می‌کند مدت زمان بیشتری از تازگی طعم آن لذت ببریم.  به همین دلیل در ادامه روش‌هایی را برای نگهداری از خیار و حفظ تازگی آن برای شما بیان می‌کنیم.

بهترین راه نگهداری خیار با نگهداری آن در یخچال

احتمالا می‌دانید که خیارها را به مدت یک تا دو هفته می‌توان در یخچال نگهداری کرد. اما این سبزیجات را چگونه در یخچال نگهداریم تا تازگی و طراوت آن‌ها از بین نرود؟ با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید مدت زمان بیشتری خیار را در یخچال نگهداری کنید.

  1. خیارهای تازه را با آب سرد بشویید و خشک کنید.
  2. خیارها را در یک حوله کاغذی یا یک پارچه نخی بپیچید تا آب اضافی آن جذب شود.
  3. بهتر است خیارها را در یک ظرف نگهداری قرار دهید. برای این‌کار می‌توانید از ظرف‌های در بسته یا کیسه‌های تازه نگهدارنده خیار استفاده کنید.
  4. حتما خیار را از میوه‌هایی مانند سیب جدا کنید، چرا که سیب گاز اتیلن آزاد می‌کند و فرآیند رسیدن سایر میوه‌ها و سبزیجات اطراف را تسریع می‌بخشد.
  5. نگهداری خیارها در دمای زیر پنجاه درجه فارنهایت می‌تواند باعث آسیب به بافت آن شود و فرآیند فساد را سریع‌تر کند.
  6. ظرف یا کیسه تازه نگهدار حاوی خیار را در یخچال با دمای 4 درجه سانتی گراد نگه داری کنید.
کیسه تازه نگهدار برای نگهداری خیار

نحوه نگهداری خیار در دمای اتاق برای حفظ تازگی خیار

یک نکته جالب در مورد نگهداری از خیار این است که؛ در صورتی که خیار در معرض نور مستقیم و در مجاورت آب نباشد، می‌تواند به مدت یک هفته سالم بماند. بنابراین برای نگهداری از خیار در دمای اتاق بهتر است آن را در یک جای تاریک و خشک قرار دهید.

حفظ تازگی سبزیجات یکی از کارهایی است که به افزایش کیفیت مواد غذایی دریافتی بدن کمک می‌کند. احتمالا همه ما فرصت کافی برای خرید روزانه سبزیجات و میوه‌ها را نداریم. اکثر ما یکبار در هفته به خرید می‌رویم و مواد خوراکی را برای روزهای بعد در یخچال نگهداری می‌کنیم. بنابراین یافتن راهی برای تازه نگه‌داشتن طعم سبزیجاتی مانند خیار، به ما کمک می‌کند مدت زمان بیشتری از تازگی طعم آن لذت ببریم.  به همین دلیل در ادامه روش‌هایی را برای نگهداری از خیار و حفظ تازگی آن برای شما بیان می‌کنیم.

بهترین راه نگهداری خیار خرد شده

برای نگهداری خیارهای خرد شده بهتر است آن‌ها را در یک ظرف در بسته نگهدارید. اگر یک انتهای خیار را بریده‌اید بهتر است به وسیله کیسه سلفون محل برش را ببندید تا آب خیار از دست نرود. دقت کنیدخیارهای خرد شده را باید ظرف دو روز مصرف کنید.

نحوه نگهداری از خیار خرد شده

استفاده از کیسه تازه نگهدارنده برای حفظ تازگی خیار

پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از کارها را در زندگی انسان‌ها راحت کرده است. یکی از چیزهایی که می‌تواند از هدر رفتن وقت و مواد غذایی جلوگیری کند، استفاده از کیسه‌ تازه نگهدارنده برای حفظ تازگی سبزیجات است. این کیسه‌ها به دلیل ویژگی‌هایی که دارند، به افزایش عمر سبزیجات و میوه‌ها کمک چشم‌گیری می‌کنند.

کیسه تازه نگهدارنده در دنیا تنها توسط تعداد محدودی از شرکت‌ها ساخته می‌شود. یکی از این معدود شرکت‌ها کاریا پک است که یک شرکت پلیمری ایرانی است. یکی از محصولات این شرکت کیسه تازه نگهدار است که علاوه بر حفظ سلامت میوه و سبزیجات در حفظ و طراوت و تازگی محصول تاثیر بسزایی دارد.

این کیسه زمان ماندگاری میوه و سبزیجات را به طور معمول تا ۵ برابر افزایش می‌دهد.

کیسه‌های کاریا پک برای مصرف خانگی و مصارف صنعی طراحی شده‌اند. که با توجه به نیاز بازار در اندازه‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیسه‌های تازه نگهدارنده این است که با کنترل تعادل در میزان اکسیژن، دی‌اکسید کربن و رطوبت اتمسفر داخلی کیسه، زمان نگهداری میوه و سبزیجات را افزایش می‌دهد.

در زمان استفاده از کیسه‌های تازه نگهدارنده بهتر است از خشک بودن میوه‌ها و سبزیجات اطمینان حاصل کنید. همچنین بعد از هربار استفاده درب کیسه را کاملا ببندید تا از ورود هوا جلوگیری شود.

روش های زیادی برای نگه‌داری از سبزیجات وجود دارد اما استفاده از کیسه‌های تازه نگهدار کاریا پک یک روش نوین برای تازه نگهداشتن سبزیجات و میوه‌ها است. در صورتی که در مورد خرید و نحوه استفاده از کیسه‌های تازه نگهدارنده خیار، سوال داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.