کارشناسان تغذیه به این سوال چگونه میوه و سبزی را تازه نگه داریم؟” پاسخ داده‌اند. بنابراین اگر دوست دارید غذاهای خود را با سبزیجات تازه درست کنید، برای شما یک خبر خوب داریم! کاریا پلیمر در این مقاله قصد دارد، روش‌های تازه نگهداشتن میوه و سبزی را برای شما شرح دهد.  بله!  چندین روش مختلف برای تازه نگهداشتن سبزیجات و میوه‌ها وجود دارد که در این مقاله آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم. همچنین در مورد اهمیت تازه نگهداشتن میوه و به طور کلی اهمیت مصرف میوه‌ها با شما صحبت می‌کنیم.

 

دلایل اهمیت مصرف میوه

میوه‌ها و سبزیجات منابع بسیار خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. شما هیچ ماده غذایی را که سرشار از ویتامین A، C و E باشد و به طور همزمان دارای منیزیم، روی، فسفر و اسیدفولیک هم باشد، پیدا نمی‌‌‌کنید. پتاسیم موجود در سبزیجات و میوه‌ها برای سلامتی شما بسیار مهم است. اگر می‌پرسید کدام میوه‌ها یا سبزیجات دارای پتاسیم هستند، بهتر است در مورد آووکادو، سیب زمینی شیرین، موز، آلو و حتی پوره رب گوجه فرنگی، تجدیدنظر کنید.

·         با مصرف میوه و سبزیجات تازه شما هم از طعم و بافت‌های مختلف لذت می‌برید و هم ویتامین‌ها و مواد معدنی را وارد بدنتان می‌کنید. غذاهای گیاهی، طعم‌های منحصر به فرد و جالبی دارند، که به شما اجازه می‌دهند خلاقیت خود را به چالش بکشید. تنوع طعم و مزه در سبزیجات و میوه‌ها، امکان تجربه و تهیه رسپی‌های متنوعی را به شما می‌دهد.

·         اکثر میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر هستند. فیبر موجود در این مواد خوراکی هم شما را سیر می‌کند و هم برای سلامت روده شما مفید است. سبزیجات غنی از فیبر شامل کنگر فرنگی، نخود سبز، کلم بروکلی و گل کلم هستند و میوه‌های پر فیبر هم شامل تمشک، گلابی، سیب و کدو تنبل می‌شوند.

·         میوه‌ها و سبزیجات کم کالری و کم چرب هستند. این موضوع بدان معنا است، که می توانید بدون نگرانی در مورد کالری و چربی، آن‌ها را، در برنامه غذایی خود قرار دهید. احتمالا به این نکته توجه نکرده‌اید که با خوردن نصف فنجان انگور می‌توانید، بیش از ۲۰۰ کالری ذخیره کنید و مضرات خوردن شیرینی را از خود دور کنید.

·         با خوردن میوه و سبزیجات می‌توانید، بدنتان را در مقابل سرطان و انواع بیماری‌ها ایمن کنید. به طور کلی سبزیجات و میوه‌ها حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند و این مواد از نظر بیولوژیکی در دسته مواد فعال قرار می‌گیرند که، در برابر بسیاری از بیماری‌ها از شما محافظت می‌کنند. این ویژگی میوه‌ها و سبزیجات موجب می‌شود که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و سرطان را از خود دور کنید. پس به سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، شاهی و گل کلم بیشتر توجه نمایید.

·         میوه‌ها و سبزیجات دارای چربی اشباع شده، نمک و شکر بسیار کمی هستند. همین ویژگی آن‌ها را به یک انتخاب بسیار مناسب که به دنبال تناسب اندام و سلامتی هستند، تبدیل می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید از افزایش وزن، التهاب، کلسترول و فشار خون، جلوگیری کنید، سبزیجات و میوه‌ها را فراموش نکنید.

·         سدیم و کلسترول میوه‌ها و سبزیجات بسیار کم است. به طور کلی یک ساقه کرفس حاوی ۳۰ میلی گرم سدیم است که یک درصد آن روزانه جذب می‌شود. توجه داشته باشید که میوه‌ها و سبزیجات فاقد کلسترول هستند.

 

چرا حفظ تازگی میوه اهمیت دارد؟

همان‌طور که گفتیم میوه‌ها و سبزیجات دارای خواص و مواد مغذی بسیاری هستند. اما این خواص را فقط زمانی که تازه هستند، می‌توان دید. اگر به نحوه صحیح سبزیجات و میوه‌ها را بسته‌بندی نکنید، حتی مدت زمان نگهداری در یخچال هم برای آن‌ها محدود می‌شود. به طور کلی هر چه میوه و سبزی را تازه مصرف کنید، هم لذت بیشتری می برید و هم مواد مغذی بیشتری را جذب می‌کنید. در واقع تمامی خواص این محصولات در تازگی آن‌ها نمایان می‌شود. این‌جاست که اهمیت نگهداری و بسته‌بندی صحیح میوه‌ها و سبزیجات مشخص می‌شود.

 

بسته‌بندی چیست؟

بسته بندی عمل محصور کردن یا محافظت از محصول با استفاده از یک ظرف برای کمک به توزیع، شناسایی، ذخیره سازی، تبلیغ و استفاده از آن است. بسته‌بندی شامل تمام فعالیت‌های طراحی و تولید یک ظرف برای نگهداری محصول است. به عبارت دیگر بسته‌بندی به طراحی و توسعه مواد یا ظروف نگهدارنده در اطراف یک محصول اشاره می‌کند.

 

اهمیت استفاده از بسته‌بندی مناسب

همه چیز با تولید یک محصولی که آماده عرضه به مشتری و بازار است، شروع می‌شود. بسته‌بندی به شما کمک می‌کند که:

·         شناسایی و تمایز محصول خود را در بازار امکان پذیر کنید.

·         حمل و نقل و توزیع محصول برای شما راحت شود.

·         نگهداری محصول ایمن‌تر شود.

·         تبلیغ محصول به شیوه‌ای جذاب اتفاق بیفتند.

·         از محصول به درستی استفاده کنید.

بسته‌بندی را اغلب به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی ضروری می‌دانند. در واقع، ابزار اصلی توزیع، ذخیره سازی و فروش است و به عنوان بخشی از محصول نماینده کمپانی‌ها و افرادی است که در تولید محصول نقش داشته‌اند. البته داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود! بسته‌بندی یک عنصر ضروری برای فروشنده و مشتری هم به حساب می‌آید. مشتریان معمولا از بسته‌بندی به عنوان یک ابزار شناسایی استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد برای بسته‌بندی مواد غذایی خانگی هم به دنبال ابزارهای مناسب هستند که مواد خوراکی را با کیفیت بهتری مصرف نمایند.

روش های تازه نگداشتن میوه

همان‌طور که می‌دانید روش نگهداری میوه‌های مختلف یکسان نیست. به عبارتی شما برای تازه نگهداشتن کاهو و فلفل، فرآیندی متفاوت از پرتقال و سیب در پیش دارید. مرکبات نیازی به نگهداری در یخچال ندارند، مگر اینکه بخواهید برای مدتی بیش از یک هفته نگهداری کنید. دمای سرد یخچال، موجب تغییر طعم مرکبات می‌شود. بنابراین باید آن‌ها را در جایی خارج از یخچال قرار دهید.

میوه‌هایی مانند هندوانه، هلو و آووکادو را باید پس از رسیدن در یخچال نگهداری کنید. همه اینها به عنوان میوه‌های اقلیم گرم شناخته می‌شوند، به این معنی که پس از چیدن به رسیدن خود ادامه می‌دهند. پس از رسیدن این میوه‌ها، می‌توان آن‌ها را در یخچال نگهداری کرد تا فرآیند رسیدن را کاهش دهد.

گاز اتیلن، یک هورمون رسیدن میوه است که، می‌تواند باعث رسیدن میوه‌های خاص و فاسد شدن سریعتر میوه‌ها شود. سیب، موز و گلابی بیشترین گاز اتیلن را تولید می‌کنند، بنابراین آن‌ها را دور از سایر میوه‌ها نگهداری کنید. توت‌ها تنها استثنا هستند زیرا به گاز اتیلن حساس نیستند.

موز را باید به تنهایی، روی میز و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. مکان باید خنک باشد، اما سرد نباشد. موز را نباید در یخچال نگهداری کرد زیرا دمای سرد می تواند طعم آن را تلخ کند.

اگر می‌خواهید آووکادو سریع‌تر برسد، آن‌ها را برای چند روز در یک کیسه کاغذی قرار دهید. آووکادو گاز اتیلن تولید می‌کند، که می‌تواند به زودتر رسیدن آن‌ها کمک کند. قرار دادن آووکادو در یک کیسه کاغذی گاز اتیلن را به دام می‌اندازد که برای رسیدن سریعتر آووکادو بسیار مفید است.

 

 

بیشتر میوه ها برای تازه ماندن طولانی تر به فضا و جریان هوا نیاز دارند. سیب، پرتقال و زغال اخته از قبل در ظروف مناسب برای تنفس قرار می گیرند. سایر میوه ها مانند موز و انگور باید در یک لایه در یک ظرف قابل تنفس نگهداری شوند.

در یخچال، دریچه های رطوبت را برای میوه ها باز و برای سبزیجات بسته نگه دارید. دریچه های رطوبت یخچال برای کنترل سطح رطوبت داخل یخچال طراحی شده اند. میوه ها برای تازه ماندن به محیطی مرطوب نیاز دارند، در حالی که سبزیجات اینگونه نیستند. باز نگه داشتن دریچه های رطوبت برای میوه ها و بسته برای سبزیجات کم ک می کند تا اطمینان حاصل شود که میوه ها و سبزیجات دارای رطوبت مطلوب هستند.

استفاده از کیسه‌های تازه نگهدار و ظروف بسته‌بندی برای نگهداری از میوه‌ها و سبزیجات

یکی از بهترین و مدرن‌ترین روش‌های بسته‌بندی و نگه‌داری میوه‌ها و سبزیجات، استفاده از کیسه تازه نگهدار و ظروف مخصوص بسته بندی است. سال‌ها است که استفاده از این محصولات برای نگهداری و ماندگاری بیشتر میوه‌ها و سبزیجات باب شده است. شما با یک سرچ ساده می‌توانید بیش از ۱۰۰۰ روش متفاوت برای استفاده از یک محصول بیابید. اما کاریا پلیمر با تولید کیسه‌های تازه نگهدارنده برای بسته‌بندی و نگهداری میوه‌ها و سبزیجات کار را برای شما راحت‌تر کرده است.

اگر می‌پرسید چرا کیسه تازه نگهدار؟ پاسخ ساده است. این کیسه‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید حجم بیشتری از میوه و سبزیجات را ذخیره کنید. از طرفی تکنولوژی‌های به کار رفته در کیسه‌های تازه نگهدارنده با حذف گازهای اضافه و خاصیت حذف هوا موجب تازه ماندن و ماندگاری آن‌ها می شود. این کیسه‌ها را می‌توان چندین بار مورد استفاده قرار داد.

در صورتی که برای خرید کیسه تازه نگهدار میوه و سبزیجات به مشاوره نیاز دارید با همکاران ما در کاریا پلیمر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *