کیسه‌های وکیوم کانال‌دار چیست؟

وکیوم کردن مواد روشی ایده‌آل برای بسته‌بندی هر محصولی است. عوامل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود این روش برای بسته‌بندی ایده‌آل شناخته شود. این روش نسبت به سایر روش‌های بسته‌بندی به دلیل ایمن ماندن مواد غذایی برای مدت طولانی‌تر با ایجاد خلا انتخاب می‌شود. جالب است بدانید که کیسه‌های وکیوم کانال‌دار در صنعت جدید نیستند. به عنوان یک موضوع شگفت‌آور برای بسیاری از ما، وکیوم‌های کانال‌دار از قدیم الایام استفاده می‌شوند. وکیوم‌های کانال‌دار ریشه از جنگ جهانی دوم دارند. استفاده از کیسه وکیوم به دوره جنگ جهانی دوم بر می گرد. این بسته‌بندی برای خانواده‌ها و برای سربازان انجام می‌شد تا غذا برای مدت طولانی‌تری داشته باشند. در این بخش از مقاله شرکت کاریا پک قصد دارد اطلاعات بیشتری را درباره کیسه‌ وکیوم کانال‌ دار در اختیار شما بگذارد و به سوال کیسه‌ وکیوم کانال‌ دار چیست پلسخ دهد. با ما همراه باشید.

کیسه وکیوم کانال‌ دار چیست؟

کیسه‌های وکیوم کانال‌ دار، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی هوا از داخل کیسه خارج شود. این کیسه‌های بافت‌دار همچنین یک مانع ورود اکسیژن اضافی، برای حفظ مواد غذایی بسته‌بندی شده ارائه می‌دهند.

وکیوم کانال‌دار هوا را از فضای اطراف غذای شما خارج می‌کند و سپس با استفاده از مهر و موم حرارتی (دوخت حرارتی) برای بستن کیسه استفاده می‌کند تا از نشت هوا به داخل کیسه جلوگیری کند. قرار گرفتن در معرض هوا یکی از عوامل فساد و بیات شدن مواد غذایی در طول زمان است، بنابراین این فرآیند این عامل را از بین می‌برد.

تاریخچه مختصری از کیسه وکیوم کانال‌دار

یک مخترع آلمانی به نام کارل بوش وکیوم کانال‌دار را به عنوان راهی برای نگهداری و بسته بندی مواد غذایی در خانه اختراع کرد. اما کیسه های وکیوم کانال‌دار تا دهه 1960 مورد استفاده تجاری قرار نگرفت. مزایا و ارزشی که این این روش بسته بندی نسبتاً جدید میتوانست ارائه دهد تا این تاریخ برای بازار ناشناخته بود.

نحوه استفاده از کیسه وکیوم کانال‌دار

با استفاده از کیسه وکیوم کانال‌دار می‌توان انواع اقلام غذایی و مواد اولیه را نگهداری و ذخیره کرد. فرآیند وکیوم کانال‌دار ساده و کارآمد است صرف نظر از اینکه شما کدام سایز از کیسه وکیوم کانال‌دار را دارید. برای یادگیری نحوه وکیوم کردن از دستورالعمل‌های زیر استفاده کنید.

  • یک کیسه وکیوم کانال‌دار مناسب برای دستگاه خود انتخاب کنید.
  • غذا را در کیسه قرار دهید، حداقل 2 اینچ بین آیتم و بالای کیسه برای مهر و موم ( دوخت حرارتی ) خلاء محفظه‌ای و حداقل 3 اینچ برای دستگاه خارجی باقی بماند.
  • انتهای باز کیسه وکیوم کانال‌دار را با نوار دوخت حرارتی دستگاه خود تراز کنید. اطمینان حاصل کنید که کیسه صاف در سراسر نوار قرار دارد و فاقد چین و چروک است.
  • درب کیسه وکیوم کانال‌دار خود را محکم ببندید. برای ماشین‌های دستی، دکمه “شروع” را فشار دهید تا فرآیند وکیوم آغاز شود. برای ماشین‌های اتوماتیک، درب را محکم فشار دهید تا چرخه وکیوم شروع شود.
  • هنگامی که تمام هوا خارج شد، نوار مهر و موم حرارتی کیسه را دوخت می‌زند تا یک مهر و موم بدون هوا ایجاد کند. صبر کنید تا دستگاه نشان دهد که فرآیند به پایان رسیده است.

فواید استفاده از وکیوم کانال‌دار

استفاده از روش وکیوم در بسته بندی برای مشاغل مختلف بسیار ایده آل است. برای مثال قصابی یا مزرعه پرورش ماهی که به دنبال ارسال گوشت‌های منجمد درجه یک خود هستند و یا  پیتزا فروشی‌هایی که به دنبال ذخیره مقادیر زیادی از سس مخصوص خود هستند.

همچنین استفاده از کیسه وکیوم کانال دار برای بسته بندی مواد غذایی راهی آسان برای نظم بخشیدن به آشپزخانه شما است. همچنین با حفظ و نگهداری طولانی مدت تر از مواد غذایی به کاهش هزینه‌های مواد غذایی و ضایعات در آشپزخانه کمک کنند.

بیایید نگاهی به سه مزیت اصلی استفاده از کیسه های وکیوم کانال‌دار برای بسته بندی مواد غذایی بیاندازیم:

عمر مفید مواد غذایی را افزایش می‌دهد

عمر مفید مواد غذایی به طور چشمگیری با استفاده از کیسه وکیوم کانال دار را افزایش می‌یابد. مدت زمان دقیق ماندگاری مواد غذایی بسته بندی شده به روش خلاء بستگی به این دارد که آیا آن را در فریزر، یخچال یا انبار نگهداری می‌کنید. غذاهایی که به سرعت فاسد می‌شوند، مانند ماهی، سبزیجات و گوشت‌ها، به طور متوسط 6 تا 12 ماه در صورت بسته شدن وکیوم و یخ زده می‌توانند دوام داشته باشند. محصولات خشکی که معمولاً یک ماه ماندگاری دارند، مانند نان، می‌توانند مدت بیشتری ماندگاری داشته باشند.

حفظ و محافظت از کیفیت غذا

در بسته بندی به روش وکیوم با استفاده از کیسه وکیوم کانال دار، حذف هوا از کیسه از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند، همچنین از غذاها در برابر سوختگی در فریزر محافظت می‌کند. غذاها درجه طراوت بیشتری نسبت به روش‌های سنتی ذخیره‌سازی برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند. غذاها به‌طور طبیعی و بدون مواد شیمیایی حفظ می‌شوند. از آنجایی وکیوم رطوبت و آب غذا را حفظ می‌کند، ممکن است متوجه شوید که بسته‌بندی مواد غذایی با وکیوم می‌تواند طعم آنها را بهبود بخشد.

فضای ذخیره‌سازی را به حداکثر می‌رساند

از آنجایی که بسته بندی به روش وکیوم کردن هوا را از کیسه خارج می‌کند، مواد غذایی که با این روش بسته‌بندی شده‌اند فضای کمتری را در قفسه‌های یخچال، فریزر یا انباری شما اشغال می‌کنند. این می‌تواند به شما کمک کند تا انبار خود را بهتر سازماندهی کنید و فضایی را برای محصولات در قوطی‌ها و جعبه‌ها آزاد کنید.

آیا می‌توانید غذا را در کیسه‌های دربسته وکیوم کانال‌دار بجوشانید؟

جوشاندن برای گرم کردن مجدد غذاهای غلیظ مانند گوشت بسیار خوب عمل می‌کند. آب داغ گرما را به طور موثر به غذا منتقل می‌کند. از آنجایی که غذا را دوباره گرم می‌کنید، معمولاً می‌توانید از دماهای بالاتر و زمان‌های کوتاه‌تری استفاده کنید. اگر قصد دارید مواد غذایی خود را دوباره گرم کنید، قبل از استفاده از ایمن بودن کیسه‌های وکیوم کانال‌دار خود برای جوشیدن مطمئن شوید.

توجه کنید دمای مناسب برای گرم کردن غذا با استفاده از کیسه های وکیوم کانال دار زیر 80 درجه سانتی گراد است.

آیا می‌توانید کیسه‌های وکیوم کانال‌دار را در مایکروویو قرار دهید؟

استفاده از مایکروویو برای گرم کردن مجدد غذاهایی که با خلاء بسته شده‌اند، برای هر غذایی که بدون روغن اضافی در کیسه بسته‌شده باشد، مناسب است. کیسه‌های بسته‌بندی وکیوم کانال‌دار قابل استفاده در مایکروویو را برای بسته‌بندی مواد غذایی خود انتخاب کنید و هنگام گرم کردن مجدد، یک سوراخ در گوشه آن ایجاد کنید تا بخار خارج شود.

شرکت دانش‌بنیان کاریا پلیمر با ارائه راهکارهای نوین خود به رفع نیازهای پرچالش مشتریان می‌پردازد؛ ما با توسعه کیسه‌های اسپتیک و وکیوم کانال‌دار صنعت غذایی کشور را پوشش دادیم. علاوه بر این با تولید کیسه تازه نگهدارنده در صنعت کشاورزی ورود کرده‌ایم و نقش موثر خود را در صادرات کشور ایفا نمودیم. شعار ما در کاریا پلیمر نوآوری از طریق تجربه خلاق دانش است و نمود خارجی آن در بهره‌مندی ذی‌نفعان از محصولات کاریا پلیمر کاملا احساس می‌شود. اگر شما نیاز به اطلاعات بیشتری درباره کیسه‌های وکیوم کانال‌دار دارید و یا قصد خرید این کیسه‌های فوق‌العاده را دارید می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت دانش بنیان کاریا پلیمر تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *