بهترین راه فریز کردن اسفناج

فریز کردن اسفناج، یکی از کارهایی است، که علاقمندان به این ماده غذایی برای نگهداری بیشتر آن انجام می‌دهند. برای یادگیری بهترین روش فریز کردن اسفناج، توصیه می‌کنیم به خواندن این مقاله ادامه دهید.

بله! فریز کردن اسفناج یک روش برای نگه‌داری برگ‌های تازه اسفناج است. انجماد مواد غذایی از گذشته یکی از روش‌های نگهداری و کاهش ضایعات مواد غذایی بوده است. در ادامه این مقاله از کاریا پلیمر می‌خواهیم در مورد روش نگهداری از اسفناج، فواید این گیاه سبز برای بدن و نحوه خرید بهترین نوع اسفناج با شما صحبت کنیم.

فواید و مزایای استفاده از اسفناج

همه ما میدانیم که اسفناج برای ما مفید است، اما چه چیزی این سبزی را به یک غذای فوق العاده تبدیل می‌کند؟ بیایید باهم ارزش غذایی اسفناج را بررسی کنیم.

  • کلسیم: هر فنجان از برگ‌های این گیاه سبز حاوی 250 میلی گرم کلسیم است. کلسیم برای سلامت استخوان‌ها و دندان مفید است.
  • منیزیم: منیزیم موجود در اسفناج، متابولیسم بدن شما را افزایش می‌دهد و موجب تنظیم ریتم قلب و فشار خون می‌شود.
  • آهن: بدن برای استفاده صحیح از انرژی‌های دریافتی به آهن نیاز دارد. اسفناج حاوی مقادیر قابل توجهی آهن است.
  • اسفناج همچنین حاوی ترکیبات گیاهی مانند لوتئین، نیترات، کوئرستین، کامفرول و زآگزانتین است.

فواید اسفناج برای سلامت بدن

اسفناج دارای فواید زیادی برای سلامت بدن است. در ادامه می‌خواهیم این موارد را با هم بررسی کنیم.

  • کاهش ابتلا به سرطان

اسفناج دارای منبع بالایی از زآگزانتین و کاروتنوئیدها است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد را، از بدن شما دفع کند. این رادیکال‌های آزاد بدن شما را مستعد ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان می‌کنند.

  • کاهش قند خون

اسفناج دارای پتاسیم بالایی است، که معمولا برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، مفید است. پتاسیم اثرات سدیم را در بدن کاهش می‌دهد.

  • مصرف اسفناج و سلامت استخوان‌ها

اسفناج حاوی ویتامین K است که به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و این بدان معناست که، مصرف کافی ویتامین‌ها می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

  • کاهش وزن بدن با مصرف اسفناج

اگر قصد کاهش وزن خود را دارید، اسفناج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این گیاه سبز با کالری کم و فیبر بالا به کاهش وزن و تنظیم قند خون بدن کمک و از بروز یبوست جلوگیری می‌کند.

  • اثرگذاری اسفناج در سلامت چشم

آنتی اکسیدان‌های اسفناج مانند لوتئین و زآگزانتین به افزایش و تقویت بینایی کمک می‌کنند. این مواد از بروز آب مروارید، دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن و سایر مشکلات چشمی جلوگیری می‌کنند. ویتامین A موجود در اسفناج همچنین، به حفظ غشاهای مخاطی که برای بینایی طبیعی ضروری هستند، نیز کمک می‌کند.

  • کاهش فشار خون در اثر مصرف اسفناج

فشار خون بالا مسئول ایجاد بسیاری از بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کلیوی و سکته است. مصرف این غذای فوق العاده می‌تواند از تمام این خطرات جلوگیری کرده و شما را سالم نگه دارد. اسفناج حاوی ویتامین C است که به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند. سایر خواص اسفناج به شرح زیر هستند:

  • خاصیت ضد التهابی
  • افزایش آرامش بدن
  • افزایش عملکرد مغز
  • افزایش ایمنی
  • کاهش کم خونی
  • سلامت پوست
  • خواص ضد پیری و جلوگیری از آکنه

راهنمای خرید اسفناج تازه

برای خرید اسفناج کافی است چند نکته ساده را رعایت کنید. هنگام خرید اسفناج به دنبال برگ‌های تازه و تیره باشید. اسفناج تازه بافت ترد و عطر خوبی دارد. از خرید اسفناج‌هایی با برگ‌های پژمرده، خال‌های زرد و با بوی ترش پرهیز کنید. ساقه‌های اسفناج باید نسبتا نازک باشند. اسفناج‌هایی که برگ‌هایی ضخیم دارند، معمولا بیش از حد رشد کرده‌اند و طعم تلخی دارند.

روش های نگهداری اسفناج

در ادامه مقاله بهترین روش فریز کردن اسفناج به روش های نگهداری آن خواهیم پرداخت. برای نگهداری از اسفناج در منزل و استفاده طولانی مدت از آن، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. در ادامه قصد داریم در مورد روش‌های نگهداری اسفناج با شما صحبت کنیم.

نگهداری اسفناج با پیچیدن

اسفناج تازه را به آرامی در یک حوله کاغذی بپیچید تا آب اضافی آن جذب شود. رطوبت روند پوسیدگی را سرعت می‌بخشد، بنابراین باید رطوبت را به حداقل برسانید. سپس آن را در یک کیسه تازه نگهدار یا کاغذ بپیچید و در یک ظرف در بسته نگهدارید. با این روش می‌توانید ۱۰ روز اسفناج را در یخچال نگهداری کنید.

اگر اسفناج شما در ظرف دربسته نیست، مطمئن شوید که آن را در کنار میوه‌های اتیلن زا (مانند موز و سیب) نگهداری نکنید. قرار گرفتن در معرض گاز اتیلن باعث می‌شود اسفناج شما زودتر خراب شود.

نگهداری اسفناج با پختن آن

ابتدا اسفناج را بپزید، سپس اجازه دهید، اسفناج پخته شده به دمای اتاق برسد. در نهایت آن را در یک ظرف بسته شده قرار داده و به مدت پنج روز در یخچال و ۲۰ روز در فریزر نگهداری کنید.

نگهداری اسفناج در فریزر

فریز کردن اسفناج موجب می‌شود، این گیاه سبز مدت زمان بیشتری تازه بماند. از اسفناج فریز شده می‌توانید در اسموتی‌ها، سوپ‌ها، سس‌ها و بسیاری غذاهای دیگر استفاده کنید.

چگونه اسفناج را فریز کنیم؟

برگ‌های اسفناج را به شکل کامل یا پوره شده می‌توان فریز کرد. برای این کار از ظرف‌های در بسته، کیسه فریزر یا کیسه‌های وکیوم کانال دار می‌توان استفاده کرد. برای این‌کار باید آن را تمیز بشویید، اجازه دهید خشک شود.

سپس اسفناج‌ها را با روش مد نظر خود بسته بندی کنید و داخل فریزر قرار دهید. دقت کنید نباید هوا به بسته بندی شما وارد شود. بنابراین بهترین نوع بسته بندی برای فریز کردن اسفناج، استفاده از کیسه‌های وکیوم کانال دار است.

همچنین برای نگه‌داری اسفناج به‌مدت طولانی‌تری می‌توانید از روش بلانچ کردن استفاده کنید. این روش طعم، رنگ و خواص اسفاج را حفظ می‌کند.

برای این منظور طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  1. در قابلمه‌ مقداری آب ریخته و بگذارید به‌جوش آید.
  2. تنها به مدت ۲ دقیقه اسفناج‌ها را داخل آب جوش قرار دهید و به سرعت خارج کنید.
  3. درون کاسه‌ای بزرگ آب یخ بریزید و اسفناج‌ها را ۲ دقیقه درون آن قرار دهید، با این روش فرآیند پخت متوقف و رنگ و طعم اسفناج حفظ می‌شود.
  4. اسفناج‌ها را روی یک پارچه پهن کنید و حدود ۲۰ دقیقه صبر اجازه دهید تا رطوبت اسفناج‌ها گرفته شود.
  5. اسفناج‌ها را درون کیسه وکیوم کانال دار بریزید و هوای آن را با استفاده از دستگاه وکیوم خانگی بگیرید.
  6. بر روی بسته ها تاریخ زده و داخل فریزر قرار دهید.

اسفناج را با این روش ۶ تا ۱۲ ماه می‌توان داخل فریزر نگه داشت.

نحوه فریز کردن اسفناج

کاریا پلیمر یک شرکت دانش‌بنیان است که در زمینه تولید کیسه‌های وکیوم کانال دار  فعالیت می‌کند. کیسه‌ وکیوم کانال دار کاریا پک، زمان ماندگاری مواد غذایی را افزایش می‌دهد و از سوختگی ناشی از انجماد جلوگیری می‌کند. این کیسه‌ها جهت مصارف خانگی طراحی و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

در صورتی که برای خرید کیسه‌های وکیوم کانال دار به کمک نیاز دارید، می‌توانید با همکاران ما در کاریا پلیمر تماس بگیرید و سفارشات خود را ثبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *